Trwa wczytywanie produktów

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz: 71 792 70 62 / info@cyfrus.pl

Identyfikatory

 
Konfiguracja
Format:
Kolorystyka:
Papier:
Laminowanie:
Zawieszka:
Kolor smyczy:
nie dotyczy
Otwór:
Zaokrąglone narożniki:
tak
Personalizacja:
Personalizacja tekstowa:
nie
Personalizacja graficzna:
nie
QR code:
nie
Przelicz cenę
Termin realizacji:
Cena:
z VAT
Format – oferujemy trzy najbardziej popularne formaty identyfikatorów – 90×50 mm; 85×55 mm oraz 75×115 mm.
Jeżeli jednak potrzebujecie Państwo identyfikatorów w niestandardowym formacie (lub innej kombinacji, której tutaj nie można wycenić i zamówić) prosimy o kontakt pod numerem tel. +48 71 792 70 62 lub mailem: info@cyfrus.pl. Chętnie wycenimy i wykonamy dla Państwa takie identyfikatory.
 
Kolorystyka – do wyboru 5 opcji druku:
– jednostronnie kolorowy (4+0) – oznacza jednostronny zadruk identyfikatora w pełnym kolorze, druga strona pozostaje niezadrukowana;
– dwustronnie kolorowy (4+4) – po obu stronach identyfikatora możemy umieścić różniącą się grafikę w pełnym kolorze. Ta opcja kolorystyczna jest najczęściej wybierana do druku identyfikatorów;
– jednostronnie czarny (1+0) – identyfikatory będą zadrukowane jednostronnie czarnym kolorem;
– dwustronnie czarny (1+1) – tak samo jak w przypadku druku dwustronnie kolorowego (4+4) grafikę możemy umieścić po obu stronach identyfikatora z tym że zostanie ona wydrukowana w kolorze czarnym;
– dwustronny kolor/czarny (4+1) – wydrukowany identyfikator po jednej stronie będzie w pełnym kolorze, zaś po drugiej stronie grafika będzie wydrukowana tylko w kolorze czarnym.
 
Papier – oferujemy dwie opcje: satyna biała 300 g m2 oraz folia biała bez kleju (folex) 250 mic.
– satyna biała 300 g m2 – polecamy wybór tego papieru w przypadku gdy identyfikatory przeznaczone są do krótkiego czasu użytkowania np. na imprezy 1-, 2-dniowe;
– folia biała bez kleju (folex) 250 mic – to podłoże wybieramy gdy zależny nam na dłuższym czasie użytkowania identyfikatora, np. w szkołach.
 
Laminowanie – tutaj mamy możliwość wyboru czterech opcji: brak, laminat 250 mic., folia matowa, folia połysk.
– wybór brak – otrzymamy wtedy identyfikator niezalaminowany, wydrukowany na wybranym papierze. Najczęściej ta opcja jest wybierana w przypadku krótkoterminowych imprez, gdy mamy do identyfikatora specjalne foliowe lub plastikowe etui (tzw. holder);
– wybór laminatu 250 mic. – otrzymujemy wtedy identyfikator zbliżony grubością i sztywnością do kart bankomatowych. Do tych identyfikatorów nie ma potrzeby posiadania dodatkowych etui, gdyż możemy w nim wywiercić otwór na zawieszkę lub wyciąć szczelinkę na klips zapinany;
– wybór folii matowej lub folii połysk – najczęściej wybieranym przypadkiem realizacji dla tych cech są np. zawody sportowe w których nie jest wskazane posiadanie twardych i sztywnych identyfikatorów. Folia zabezpiecza nam identyfikator przed wpływem warunków atmosferycznych.
 
Zawieszka – umożliwia noszenie identyfikatora. Oferujemy 3 rodzaje zawieszek oraz opcję identyfikatorów bez zawieszki.
– opcja bez zawieszki – wybieramy gdy posiadamy własne zawieszki do identyfikatorów lub nie są nam potrzebne za względu na sposób użytkowania. Istnieje możliwość późniejszego wyboru potrzebnego nam otworu lub szczelinki w identyfikatorze;
– smycz – wybieramy gdy chcemy mieć idenyfikatory z możliwością noszenia na szyi. W tym przypadku wycinamy okrągły otwór w identyfikatorze. Nasze smycze mają długość 46 cm;
 

– klips samoprzylepny – przy wyborze tej opcji otrzymamy przyklejony do identyfikatora klips z agrafką do przyczepiania do ubrania. Identyfikator nie ma żadnych otworów. Opcja aktywna tylko przy wyborze kolorystyki druku jednostronnie kolorowego (4+0) oraz jednostronnie czarnego (1+0);
 
– klips zapinany – posiada „krokodylka” (też agrafkę) do przymocowania do ubrania, ale do identyfikatora przymocowany jest za pomocą żelowego paska, dlatego też w identyfikatorze wycinamy szczelinkę.
 
Kolor smyczy – oferujemy 8 kolorów smyczy bez nadruku (w przypadku potrzeby nadruku na smyczy prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny).
 
Otwory – oferujemy trzy opcje w przypadku wybrania w cesze Zawieszka opcji – bez zawieszki – nie dotyczy, otwór, szczelinka. W pozostałych przypadkach (wybór smyczy lub klipsów) jest to cecha informacyjna co do otworu w identyfikatorze.
 
Zaokrąglone narożniki - w naszych identyfikatorach zawsze wykańczamy narożniki poprzez ich zaokrąglnie.
 
Personalizacja – do wyboru oferujemy 2 opcje: nie (mam gotowe pliki do druku) lub tak (potrzebuję przygotowania plików do druku).
– nie (mam gotowe pliki do druku) – opcję tę zaznaczamy w przypadku gdy dostarczony do naszej drukarni plik nie wymaga żadnej ingerencji. W przygotowanych plikach identyfikatory mogą być spersonalizowane, mogą posiadać QR kody i nie wymaga to zaznaczania tych opcji poniżej. Zaznaczamy je wyłącznie gdy to my przygotowujemy pliki do druki i personalizacja oraz wstawienie kodów leży po stronie drukarni;
– tak (potrzebuję przygotowania plików do druku) – zaznaczamy gdy mamy wzór identyfikatora a chcemy aby na nim umieścić personalizację tekstową, personalizację graficzną czy też QR code. Oczywiście można połączyć te opcje na identyfkatorze.
Zaznaczenie opcji tak (potrzebuję przygotowania plików do druku) umożliwi wybór następnych opcji – personalizacji tekstowej, personalizacji graficznej i QR code.
 
Personalizacja tekstowa – dwie opcje – nie, tak.
– nie – wybieramy jeśli nie potrzebujemy wstawiać imion, nazwisk, numerów czy innych elementów tekstowych zmieniających się na kolejnych identyfikatorach. Wybierając tę opcję nadal będziemy mieli możliwość wyboru wykonania personalizacji graficznej oraz QR code;
– tak – w tym przypadku mamy możliwość personalizacji tekstowej identyfikatorów. Przykładowo, dostarczając do drukarni bazę imion i nazwisk w pliku tekstowym lub Excelu, wstawimy te dane na wszystkich identyfikatorach w miejscu wskazanym w projekcie.
 
Personalizacja graficzna – oferujemy tutaj także dwie opcje – nie, tak.
– nie – bez zmiany elementów graficznych na identyfikatorach
- tak – w przypadku wyboru tej opcji mamy możliwość personalizacji graficznej, co najczęściej wykorzystywane jest do umieszczania na identyfikatorach zdjęć osób później ich używających. W tym celu do zamówienia należy załączyć odpowiednio opisaną bazę zdjęć.
 
QR code – trzy opcje: nie, personalizowany, taki sam na wszystkich identyfikatorach.
– nie – jeśli nie potrzebujemy kodu QR na identyfikatorze;
– QR code personalizowany – na każdym identyfikatorze wydrukowany będzie inny QR code np. z imieniem i nazwiskiem osoby;
– QR code – na wszystkich identyfikatorach wydrukowany będzie taki sam QR code np. z nazwą i danymi firmy.
 
Ilość identyfikatorów – tutaj podajemy ilość identyfikatorów jaką chcemy zamówić. Identyfikatory drukujemy już od 1 sztuki.
W SKRÓCIE
  1. plik *.PDF
  2. format netto + spady 3 mm z każdej strony
  3. margines bezpieczeństwa - 5 mm od linii cięcia.
  4. pliki bitmapowe w rozdzielczości 300 ppi (min. 200 ppi, lub inaczej 300 dpi, (200 dpi) w skali 1:1), CMYK, profil FOGRA39
  5. fonty zamienione na krzywe (w przypadku dostarczania plików wektorowych *.eps, *.ai. *.cdr)
  6. kolor – min. 5% wartości z poszczególnych składowych CMYKa
  7. w jednym pliku, strona po stronie

 

 

  1. Pliki do druku identyfikatorów przyjmujemy w postaci pliku *.PDF (jest to format rekomendowany przez naszą drukarnię).
    Akceptowane przez nas inne formaty plików to:
    – bitmapy w formacie *.jpg, *.tiff, *.psd (w przypadku plików *.tiff, *.psd konieczne jest zrastrowanie warstw tekstowych)
    – pliki postscriptowe *.eps, *.ai (warunkiem koniecznym jest zamiana wszystkich czcionek na krzywe)
    – pliki CorelDraw - do wersji 14 (warunkiem koniecznym jest zamiana wszystkich czcionek na krzywe)

  2. Plik do druku musi mieć zadany FORMAT NETTO powiększony o 3 mm SPADY.
    FORMAT NETTO - to format który otrzymamy po wszelkiej obróbce introligatorskiej czyli format naszego gotowego produktu.
    Formaty dla biletów:

    format netto format brutto
    75×115 mm
    81×121 mm
    85×55 mm
    91×61 mm
    90×50 mm
    96×56 mm
    x×y mm (format własny)
    (x+6)×(y+6) mm

    SPADY - to część pracy która w trakcie obróbki introligatorskiej zostanie w ostateczności obcięta. W formacie spadu powinno zawierać się „przedłużenie” projektu - tzn. jeżeli mamy zdjęcie które dochodzi do linii cięcia - to powinno być ono przedłużone o wartość spadu (np. jeżeli przylega do jednej krawędzi cięcia to powiększamy o 3 mm), jeżeli mamy tło na całej powierzchni - to powinno być o 6 mm większe od formatu netto...



    Dlaczego spady są konieczne - każda maszyna drukarska czy introligatorska ma pewien niewielki zakres błędu pracy - czyli np. cyfrowa maszyna drukująca może mieć przesunięcie lub przekos ok. 0,5 mm na jednej stronie - przy druku dwustronnym niespasowanie druku może mieć już 1 mm, przy klejeniu też może wystąpić przesunięcie ok. 0,5 mm.

  3. Proszę zwrócić uwagę aby ważne elementy nie znajdowały się bliżej niż 5 mm od linii cięcia - jest to tzw. margines bezpieczeństwa, dotyczy to również ramek, linie równoległych do linii cięcia...
     
    Dlaczego margines bezpieczeństwa jest potrzebny – jeżeli na maszynie przesunie nam się o 0,5 mm lub będziemy mieli przekos to ramka która ma 1 mm grubości (od linii cięcia) będzie miała tylko 0,5 mm a po drugiej stronie produktu ramka będzie miała 1,5 mm - taką różnicę będzie widać. Jeżeli ramka będzie w odległości 5 mm od linii cięcia - po obróbce będzie to już niezauważalne. Dlatego też ramki, linie równoległe do linii cięcia umieszczamy w odległości nie mniejszej niż 5 mm od linii cięcia.

  4. Pliki bitmapowe w rozdzielczości 300 ppi (min. 200 ppi) (inaczej 300 dpi, (200 dpi) w skali 1:1), CMYK, profil FOGRA39
    Dlaczego 300 ppi (ang. pixels per inch) – liczba pikseli przypadająca na cal długości. Jednostka stosowana do określania rozdzielczości obrazów rastrowych. Gdyż samo posiadanie pliku 300 dpi nie mówi nam o wielkości grafiki, mając obrazek który ma 300×300 pikseli to będzie on miał 300 dpi jeśli wydrukujemy go w wielkości 1×1 cal (2,54×2,54 cm). Jeśli ten sam obrazek powiększymy do wielkości 2×2 cale (5,08×5,08 cm) to będzie miał już jedynie 150 dpi. Dlatego przy podawaniu wartości w dpi musimy podawać wielkość wydrukowanej grafiki.
    Dlaczego pliki muszą być w CMYKu z profilem FOGRA 39 – gdyż zakres (przestrzeń kolorystyczna) kolorów CMYK jest mniejszy niż RGB więc część kolorów „zmieni ton barwy” po przekonwertowaniu na CMYKa. Dlatego nie przyjmujemy prac w RGB, Pantone lub innych przestrzeni kolorystycznych, gdyż podczas przekonwertowania u nas mogę wyjść inne, niezamierzone w projekcie kolory... Co nie znaczy że jak będzie kolor np. turkusowy w RGB to po zamianie na CMYK wyjdzie różowy - tylko może się okazać że wyszedł bladoniebieski - całkiem inny niż ten który chcieliśmy uzyskać.
    UWAGA: Pamiętajmy o tym że każdy monitor inaczej odzwieciedla barwy - wystarczy obejrzeć w sklepie kilka monitorów stojących obok siebie i wyświetlających to samo.

  5. Fonty zamienione na krzywe (w przypadku dostarczania plików wektorowych *.eps, *.ai. *.cdr) - brak zamiany spowoduje brak możliwości wydrukowania - nie posiadamy wszystkich czcionek używanych przez Państwa - a te których nie mamy zostaną podmienione na posiadane przez nas, co spowoduje zmianę projektu...

  6. Ze względu na technologię druku minimalna wartość składowa danego koloru to 5% – użycie mniejszej wartości w projekcie nie stanowi podstawy do uznania reklamacji.

  7. Gdy posiadamy ostateczne pliki do druku - wszystko zapisujemy w jednym pliku, strona po stronie.
    Jeżeli identyfikatory są dwustronne to:
    1. jeżeli Rewers (R) jest taki sam na wszystkich identyfikatorach to dajemy go na pierwszej stronie pliku przed Awersami (A)... RA1A2A3
    2. jeżeli Rewes (R) jest indywidualny to dajemy go po Awersie (A) - A1R1A2R2A3R3 itd.

Przy projektowaniu identyfikatorów zamieszczamy szkic umiejscowienia otworów do zawieszek.

Umiejscowienie otworów na zawieszki


Nie przyjmujemy plików z ułożonymi identyfikatorami np. na formacie A4 czy też A3.
Składki wykonujemy sami specjalnie pod proces technologiczny związany z produkcją identyfikatorów.
W przypadku dostarczenia plików przygotowanych niezgodnie z podanymi informacjami zastrzegamy sobie możliwość zmiany ceny i terminu realizacji.

Jeżeli potrzebujecie Państwo dodatkowych informacji prosimy o kontakt: info@cyfrus.pl, tel. 71 792 70 62, chętnie odpowiemy  na wszelkie pytania dotyczące niejasności związanych z przygotowaniem pliku do druku.