Trwa wczytywanie produktów

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz: 71 792 70 62 / info@cyfrus.pl

Potykacze reklamowe

 
Konfiguracja
Potykacz:
Jakość druku:
Podłoże:
Laminat ochronny:
Przelicz cenę
Termin realizacji:
Cena:
z VAT

 

Nasza drukarnia oferuje dwie wielkości standardowych potykaczy:
– B1 - wymiary całości (z nóżkami) to: 700×1000 mm, obszar zadruku (bez nóżek): 695x940 mm;
– B2 - wymiary całości (z nóżkami): 500×700 mm, obszar zadruku (bez nóżek): 495x645 mm.
 
Jakość druku – oferujemy trzy opcje:
– high speed (szybki druk 540×720 dpi w 5 pasach, jakość druku zalecana jedynie w przypadku prostych graficznie projektów);
– standard (druk 720×720 dpi w 8 pasach, jakość ta sprawdza się do wydruku większości projektów potykaczy);
– foto (druk 1440×720 dpi w 10 pasach, przeznaczona do druku potykaczy z bardzo drobnymi elementami).
 
Podłoże – nasza drukarnia oferuje do wyboru 2 rodzaje folii:
– folia samoprzylepna błyszcząca;
– folia samoprzylepna matowa.
 
Laminat ochronny – głównym zadaniem laminatu jest zabezpieczenie wydruku przed działaniem promieni UV, chroni on także wydruk przed uszkodzeniami podczas np. mycia detergentami, dzięki czemu całość jest trwalsza. 
 
Wybór tej opcji zalecamy szczególnie w przypadku potykaczy, które stoją w miejscach narażonych na zabrudzenia (czyli przede wszystkim na zewnątrz).

Oferujemy trzy opcje do wyboru: nie (brak laminatu), laminat matowy lub błyszczący:
– nie – wydruki na folii zostaną naklejone na potykaczu bez laminatu ochronnego;
– laminat błyszczący – opcja aktywna przy wyborze folii samoprzylepnej błyszczącej;
– laminat matowy – opcja aktywna przy wyborze folii samoprzylepnej matowej.
 
Podaj nakład – tutaj podajemy ilość potykaczy jaką chcemy zamówić. Potykacze drukujemy już od 1 sztuki!
 
W przypadku gdy potrzebujesz potykacza w kombinacji, której nie można skonfigurować za pomocą kalkulatora, prosimy o kontakt pod numerem tel. 71 792 70 62 lub mailem: info@cyfrus.pl. Chętnie wycenimy i wykonamy dla taki potykacz.
 
W SKRÓCIE - dla profesjonalisty:
  1. Plik *.TIFF z kompresją LZW
  2. Format netto: w przypadku formatu B1 - 695x940mm, w przypadku formatu B2 - 495x640mm + spady 3 mm z każdej strony
  3. Margines bezpieczeństwa – 5 mm od linii cięcia
  4. Pliki bitmapowe w rozdzielczości 150 ppi (min. 72 ppi, lub inaczej 150 dpi, (72 dpi) w skali 1:1), CMYK, profil FOGRA39
  5. Kolor – min. 5% wartości z poszczególnych składowych CMYKa
  6. Uwaga! Obszar zadruku potykacza standardowo nie obejmuje nóżek (60 mm od dołu potykacza zarówno w przypadku formatu B1, jak i B2. W przypadku chęci zadruku z nóżkami, prosimy o kontakt: info@cyfrus.pl, tel. 71 792 70 62)

 

PEŁNY OPIS PRZYGOTOWANIA DO DRUKU:

  1. Pliki do druku potykaczy reklamowych przyjmujemy w postaci pliku *.TIFF z bezstratną kompresją LZW (jest to format rekomendowany przez naszą drukarnię do druku wielkoformatowego, konieczne jest zrastrowanie warstw tekstowych).
    Akceptowane przez nas inne formaty plików to:
    – pliki *.pdf;
    – bitmapy w formacie *.jpg, *.psd (w przypadku plików *.psd konieczne jest zrastrowanie warstw tekstowych);
    – pliki postscriptowe *.eps, *.ai (warunkiem koniecznym jest zamiana wszystkich czcionek na krzywe);
    – pliki CorelDraw – do wersji 14 (warunkiem koniecznym jest zamiana wszystkich czcionek na krzywe).

  2. Plik do druku musi mieć zadany FORMAT NETTO powiększony o 3 mm SPADY.
    FORMAT NETTO – to format, który otrzymamy po wszelkiej obróbce introligatorskiej czyli format naszego gotowego produktu.
    Formaty dla potykaczy reklamowych:
    format netto format brutto

    W przypadku formatu B1 - 695x940mm

    W przypadku formatu B2 - 495x640mm

    W przypadku formatu B1 - 701x946mm

    W przypadku formatu B2 - 501x646mm


    SPADY – to część pracy, która w trakcie obróbki introligatorskiej zostanie w ostateczności obcięta. W formacie spadu powinno zawierać się „przedłużenie” projektu – tzn. jeżeli mamy zdjęcie, które dochodzi do linii cięcia – to powinno być ono przedłużone o wartość spadu (np. jeżeli przylega do jednej krawędzi cięcia to powiększamy o 3 mm), jeżeli mamy tło na całej powierzchni – to powinno być o 6 mm większe od formatu netto.



    Dlaczego spady są konieczne – każda maszyna drukarska ma pewien niewielki zakres błędu pracy – czyli np. wielkoformatowa maszyna drukująca może mieć przesunięcie lub przekos ok. 1 mm na zadanym do druku formacie (nie jest to identyczne z zadanym formatem pliku, ponieważ do druku wysyłamy po kilka, kilkanaście użytków na raz).

  3. Proszę zwrócić uwagę, aby ważne elementy nie znajdowały się bliżej niż 5 mm od linii cięcia – jest to tzw. margines bezpieczeństwa, dotyczy to również ramek i linii równoległych do linii cięcia.
    Dlaczego margines bezpieczeństwa jest potrzebny – jeżeli na maszynie nastąpi przesunięcie np. o 0,5 mm lub przekos, to ramka która ma 1 mm grubości (od linii cięcia) będzie miała tylko 0,5 mm, za to po drugiej stronie produktu ramka będzie miała aż 1,5 mm – taką różnicę będzie widać. Jeżeli ramka będzie w odległości 5 mm od linii cięcia – po obróbce będzie to już niezauważalne. Dlatego też ramki, linie równoległe do linii cięcia umieszczamy w odległości nie mniejszej niż 5 mm od linii cięcia.

  4. Pliki bitmapowe przyjmujemy w rozdzielczości optymalnej 150 ppi (minimalnie 72 ppi) - inaczej optymalnie 150 dpi, (minimalnie 72 dpi) w skali 1:1, CMYK, profil FOGRA39
    Dlaczego 150 ppi (ang. pixels per inch czyli liczba pikseli przypadająca na cal długości). Jest to jednostka stosowana do określania rozdzielczości obrazów rastrowych. Samo posiadanie pliku 150 dpi nie mówi nam o wielkości grafiki - mówi tylko o tym, że mając obrazek, który ma 150×150 pikseli to będzie on miał 150 dpi jeśli wydrukujemy go w wielkości 1×1 cal (2,54×2,54 cm). Jeśli ten sam obrazek powiększymy do wielkości 2×2 cale (5,08×5,08 cm), to będzie miał już jedynie 75 dpi. Dlatego przy podawaniu wartości w dpi musimy podawać dodatkowo wielkość wydrukowanej grafiki.
    Dlaczego pliki muszą być w CMYKu z profilem FOGRA 39? Gdyż zakres (przestrzeń kolorystyczna) kolorów CMYK jest mniejszy niż RGB, a to powoduje, że część kolorów „zmieni ton barwy” po przekonwertowaniu na CMYKa. Z tego względu nie przyjmujemy prac w RGB, Pantone lub innych przestrzeniach kolorystycznych, gdyż podczas przekonwertowania mogą pojawić się niezamierzone w projekcie kolory. Nie oznacza to, że np. kolor turkusowy w RGB po zamianie na CMYK zmieni się w różowy – raczej może się okazać np. bladoniebieski – całkiem inny niż ten, który chcieliśmy uzyskać.
    UWAGA: Pamiętajmy o tym że każdy monitor inaczej odzwieciedla barwy – wystarczy obejrzeć w sklepie kilka monitorów stojących obok siebie i wyświetlających to samo.
     
  5. Ze względu na technologię druku minimalna wartość składowa każdego koloru to 5% – użycie mniejszej wartości w projekcie nie stanowi podstawy do uznania reklamacji.

  6. Gdy posiadamy ostateczne pliki do druku – wszystkie prace zapisujemy osobno w plikach.
W przypadku dostarczenia plików przygotowanych niezgodnie z podanymi informacjami, prosimy pamiętać o tym, że może nastąpić zmiana ceny i terminu realizacji.

Jeżeli potrzebujesz dodatkowych informacji, prosimy o kontakt: info@cyfrus.pl, tel. 71 792 70 62, chętnie odpowiemy na wszelkie pytania dotyczące niejasności związanych z przygotowaniem pliku do druku.