Druk kart do gry
Podobne nakłady:
{{controller.focusCartElementCols[0].params[controller.focusCartElementCols[0].params.length - 2].parameterValue}}
Wysyłka:
{{controller.focusCartElementCols[0].realizationObject.dayName}}
{{controller.focusCartElementCols[0].realizationObject.date.substr(8, 2)}}.{{controller.focusCartElementCols[0].realizationObject.date.substr(5, 2)}}
|
{{paramOperator.param.value.value}}
Wysyłka:
{{controller.focusCartElementCols[$index + 1].realizationObject.dayName}}
{{controller.focusCartElementCols[$index + 1].realizationObject.date.substr(8, 2)}}.{{controller.focusCartElementCols[$index + 1].realizationObject.date.substr(5, 2)}}
|
|
---|---|---|
{{controller.getProduct().getLastParameter().parameter.title}} |
Cena netto
(Cena brutto) |
Cena netto
(Cena brutto) |
{{cartElement.getLastParam().parameterValue}} |
(
{{error}}
Dodawanie do koszyka...
Dodano do koszyka
|
--
(
{{error}}
Dodawanie do koszyka...
Dodano do koszyka
|
Druk kart do gry
- Opis kalkulatora
- Jak przygotować karty do gry do druku
- Szablony do pobrania
- Nasze realizacje
Karty do gry (druk kart do gry)
Dla Państwa wygody opisujemy poniżej poszczególne elementy użyte w kalkulatorze drukowania kart do gry.
Format – oferujemy trzy opcje do wyboru, dwa zdefiniowane formaty kart (najbardziej popularne) – 63×88 mm i 65×100 mm oraz możliwość wpisania formatu własnego. Przy wyborze opcji formatu własnego pojawią sie dwie dodatkowe opcje do uzupełnienia: wymiar krótszego oraz dłuższego boku zamawianych kart.
Wymiar krótszego boku (mm); Wymiar dłuższego boku (mm); – wpisujemy tutaj wymiary zamawianych kart do gry.
- jednostronnie kolorowy (4+0) – jednostronny zadruk karty do gry w pełnym kolorze (CMYK), druga strona pozostaje niezadrukowana;
- dwustronnie kolorowy (4+4) – po obu stronach kart do gry możemy umieścić różniącą się grafikę w pełnym kolorze (CMYK). Ta opcja kolorystyczna jest najczęściej wybierana do druku kart;
- jednostronnie czarny (1+0) – karty do gry będą zadrukowane jednostronnie czarnym kolorem;
- dwustronnie czarny (1+1) – tak samo jak w przypadku druku dwustronnie kolorowego (4+4) grafikę możemy umieścić po obu stronach karty do gry z tym że zostanie ona wydrukowana w kolorze czarnym;
- dwustronny kolor/czarny (4+1) – wydrukowane karty po jednej stronie będą w pełnym kolorze (CMYK), zaś po drugiej stronie grafika będzie wydrukowana tylko w kolorze czarnym.
- ekologiczny, biały – wysokiej jakości papier niepowlekany o ultra gładkiej powierzchni, wyprodukowany w 100% z makulatury pochodzącej z przerobu papieru produkowanego z włókien FSC (spełniający najbardziej surowe wymagania środowiskowe). Papier ten charakteryzuje się bardzo wysoką białością, przyjaznym dla oka odcieniem bieli i wysoką nieprzeźroczystością. Papier ten posiada certyfikat FSC® Recycled 100%;
- ekologiczny, naturalny – to również wysokiej jakości papier niepowlekany wyprodukowany 100% z makulatury (spełniający najbardziej surowe wymagania środowiskowe). Charakteryzuje się przyjaznym dla oka odcieniem naturalnej (ciepłej) bieli, posiada wysoką nieprzezroczystość. Posiada certyfikat FSC® Recycled 100%;
- folia biała bez kleju – wysokiej jakości biała folia poliestrowa, odporna na rozdarcia, wilgoć i chemikalia; obustronnie powlekana, wykończenie matowe;
- karton – to wysokiej jakości karton SBS, obustronnie biały, powlekany, wykonany w 100% z bielonej masy celulozowej. Karton wytwarzany jest z pulpy chemicznej. Dzięki równomiernemu i gładkiemu powleczeniu z obu stron karton idealnie sprawdza się w wymagających pracach z obustronnym zadrukiem. Posiada certyfikat FSC® mix credit. Etykieta „FSC® Mix” oznacza, że drewno w ramach produktu pochodzi z materiałów z certyfikatem FSC®, z recyklingu, albo z drewna kontrolowanego;
- kreda matowa, kreda połysk – dedykowany do druku cyfrowego, najwyższej jakości obustronnie powlekany bezdrzewny papier o wykończeniu półmatowym lub błyszczącym. Posiada powierzchnię o równomiernej gładkości, a wysoki poziom nieprzezroczystości zapewnia doskonałe właściwości zadruku. Posiada certyfikat FSC® mix credit.
- satyna biała – to najwyższej jakości, satynowany, niepowlekany, bezdrzewny papier klasy premium o wysokiej białości oraz nieprzezroczystości. Papier satynowany jest postrzegany jako bardziej elegancki od papierów typu kreda ze względu na swoją biel oraz satynowe (matowe) wykończenie. Papier posiada certyfikat FSC®.
- satyna ivory – to stylowy, niepowlekany, bezdrzewny papier klasy premium. Papier o delikatnym odcieniu naturalnej (ciepłej) bieli. Posiada wysoką nieprzeźroczystość oraz spulchnienie na poziomie 1,3. Papier posiada certyfikat FSC®.
Wybór zamawianego papieru okładki uaktywni dostępne gramatury dla danego podłoża.
Gramatura – w zależności od wybranego rodzaju podłoża można wybrać jego gramaturę. Karty drukujemy na gramaturze 300 g/m2 lub 350 g/m2.
- brak – otrzymamy wtedy karty do gry bez wykończenia, wydrukowane na wybranym podłożu;
- folią matową – opcja dostępna w przypadku wyboru kartonu, kredy matowej oraz satyny białej lub ivory;
- folią połysk – folia dostępna przy wyborze kartonu, kredy połysk oraz satyny białej lub ivory;
- folią soft skin – jest to folia o aksamitnym w dotyku i wyglądzie wykończeniu, dostępna w przypadku wyboru kartonu, kredy matowej i satyny białej lub ivory;
- laminatem błyszczącym 125 mic. lub 250 mic. – oferujemy w przypadku wyboru folii białej bez kleju, satyny białej lub ivory. W przypadku wybory laminatu o grubości 250 mic. otrzymujemy karty do gry zbliżone grubością i sztywnością do kart bankomatowych.
- nie – karty do gry będą miały narożniki ostre;
- tak – narożniki w kartach do gry będą zaokrąglone.
- banderolka – każda talia karty do gry będzie połączona banderolką (paskiem papieru);
- pudełko standardowe – to klejone pudełko jednoczęściowe
- pudełko dwuczęściowe – to pudełko składające się z dwóch osobnych części: podstawy (dna) oraz wieczka
Nasze pudełka drukujemy jednostronnie w pełnym kolorze (4+0) na kartonie o gramaturze 300 g/m2. Pudełka wykończamy zgodnie z wyborem wykończenia zamówionych kart z zastrzeżeniem takim, iż przy wyborze kart wykończonych laminatem 125 mic. lub 250 mic. zamówione pudełka zostaną zafoliowanę folią połysk.
druk kart do gry – drukarnia internetowa CYFRUS.PL
-
plik *.PDF
-
format netto + spady 3 mm z każdej strony
-
margines bezpieczeństwa – 5 mm od linii cięcia.
-
pliki bitmapowe w rozdzielczości 300 ppi (min. 200 ppi, lub inaczej 300 dpi, (200 dpi) w skali 1:1), CMYK, profil FOGRA39
- kolor – min. 5% wartości z poszczególnych składowych CMYKa
-
w jednym pliku, strona po stronie
- Pliki do druku kart do gry przyjmujemy w postaci pliku *.PDF.
- Plik do druku musi mieć zadany FORMAT NETTO powiększony z każdej strony o 3 mm SPADY.
FORMAT NETTO – to format który otrzymamy po wszelkiej obróbce introligatorskiej czyli format naszego gotowego produktu.
Formaty dla kart do gry:
format netto format brutto 63×88 mm69×94 mm65×100 mm71×106 mmx×y mm (format własny)(x+6)×(y+6) mm
SPADY – to część pracy która w trakcie obróbki introligatorskiej zostanie w ostateczności obcięta. W formacie spadu powinno zawierać się „przedłużenie” projektu – tzn. jeżeli mamy zdjęcie które dochodzi do linii cięcia to powinno być ono przedłużone o wartość spadu (np. jeżeli przylega do jednej krawędzi cięcia to zdjęcie powiększamy od strony cięcia o 3 mm), jeżeli mamy tło lub zdjęcie na całej powierzchni – to powinno być o 6 mm większe od formatu netto...
Dlaczego spady są konieczne – każda maszyna drukarska czy introligatorska ma pewien niewielki zakres błędu pracy – czyli np. cyfrowa maszyna drukująca może mieć przesunięcie lub przekos ok. 0,5 mm na jednej stronie – przy druku dwustronnym niespasowanie druku może mieć już 1 mm, przy docinaniu też może wystąpić przesunięcie ok. 0,5 mm. -
Proszę zwrócić uwagę aby ważne elementy nie znajdowały się bliżej niż 5 mm od linii cięcia – jest to tzw. margines bezpieczeństwa, dotyczy to również ramek, linie równoległych do linii cięcia...Dlaczego margines bezpieczeństwa jest potrzebny – jeżeli na maszynie przesunie nam się o 0,5 mm lub będziemy mieli przekos to ramka która ma 1 mm grubości (od linii cięcia) będzie miała tylko 0,5 mm a po drugiej stronie produktu ramka będzie miała 1,5 mm – taką różnicę będzie widać. Jeżeli ramka będzie w odległości 5 mm od linii cięcia – po obróbce będzie to już niezauważalne. Dlatego też ramki, linie równoległe do linii cięcia umieszczamy w odległości nie mniejszej niż 5 mm od linii cięcia.
-
Pliki bitmapowe w rozdzielczości 300 ppi (min. 200 ppi) (inaczej 300 dpi, (200 dpi) w skali 1:1), CMYK, profil FOGRA39Dlaczego 300 ppi (ang. pixels per inch) – liczba pikseli przypadająca na cal długości. Jednostka stosowana do określania rozdzielczości obrazów rastrowych. Samo posiadanie pliku 300 dpi nie mówi nam o wielkości grafiki, mając obrazek który ma 300×300 pikseli to będzie on miał 300 dpi jeśli wydrukujemy go w wielkości 1×1 cal (2,54×2,54 cm). Jeśli ten sam obrazek powiększymy do wielkości 2×2 cale (5,08×5,08 cm) to będzie miał już jedynie 150 dpi. Dlatego przy podawaniu wartości w dpi musimy podawać wielkość wydrukowanej grafiki.Dlaczego pliki muszą być w CMYKu z profilem FOGRA 39 – gdyż zakres (przestrzeń kolorystyczna) kolorów CMYK jest mniejszy niż zakres kolorów RGB więc część kolorów „zmieni ton barwy” po przekonwertowaniu na CMYKa. Dlatego nie przyjmujemy prac w RGB, Pantone lub innych przestrzeni kolorystycznych, gdyż podczas przekonwertowania u nas mogę wyjść inne, niezamierzone w projekcie kolory... Co nie znaczy że jak będzie kolor np. turkusowy w RGB to po zamianie na CMYK wyjdzie różowy – tylko może się okazać że wyszedł bladoniebieski – całkiem inny niż ten który chcieliśmy uzyskać.UWAGA: Pamiętajmy o tym że każdy monitor inaczej odzwieciedla barwy – wystarczy obejrzeć w sklepie kilka monitorów stojących obok siebie i wyświetlających to samo.
-
Ze względu na technologię druku minimalna widoczna wartość składowa danego koloru to 5%.
-
Gdy posiadamy ostateczne pliki do druku - wszystko zapisujemy w jednym pliku, strona po stronie.Jeżeli karty do gry są dwustronne to:1. jeżeli Rewers (R) jest taki sam na wszystkich kartach do gry to dajemy go na ostatniej stronie pliku, po wszystkich Awersach (A)... A1A2A3R2. jeżeli Rewes (R) jest indywidualny to dajemy go po Awersie (A) - A1R1A2R2A3R3 itd.
Nie przyjmujemy plików z ułożonymi kartami do gry np. na formacie A4 czy też A3. Składki wykonujemy sami specjalnie pod proces technologiczny związany z produkcją kart do gry.
Jeżeli potrzebujecie Państwo dodatkowych informacji prosimy o kontakt: info@cyfrus.pl, tel. 71 792 70 62, chętnie odpowiemy na wszelkie pytania dotyczące niejasności związanych z przygotowaniem pliku do druku.