Trwa wczytywanie produktów

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz: 71 792 70 62 / info@cyfrus.pl

Druk cyfrowy (arkuszowy)

 
Galeria
Konfiguracja
Kolorystyka:
Papier:
Foliowanie:
nie
Docinanie do formatu:
Przelicz cenę
Termin realizacji:
Cena:
z VAT
Druk cyfrowy w naszej drukarni to bardzo wiele możliwości! Zapraszamy do zapoznania się z nimi poniżej:
 
Kolorystyka – do wyboru pięć opcji druku:
– jednostronnie kolorowy (4+0) – oznacza druk jednostronny w pełnym kolorze;
– dwustronnie kolorowy (4+4) – po obu stronach kartki można wydrukować grafikę w pełnym kolorze;
– jednostronnie czarny (1+0) – kartki będą zadrukowane jednostronnie czarnym kolorem;
– dwustronnie czarny (1+1) – kartka będzie wydrukowana obustronnie w kolorze czarnym;
– dwustronny kolor/czarny (4+1) – wydrukowany arkusz po jednej stronie będzie w pełnym kolorze, po drugiej stronie umieszczona grafika będzie wydrukowana tylko w kolorze czarnym.
 
Papier – do druku cyfrowego arkuszowego używamy wszystkich podłoży dostępnych w drukarni:
– kreda – papier powlekany, występuje w wykończeniu matowym i połysk, gramatury: 130, 170, 200, 250, 300, 350 g m2
– satyna – papier niepowlekany o dużej gładkości, biała oraz ivory (odcień kości słoniowej), gramatury: satyna biała: 100, 120, 160, 200, 250, 300, 350 g m2, satyna ivory: 90, 120, 160, 200, 250, 300 g m2
– offset – papier niepowlekany, gramatury: 90, 120, 160 g m2
– offset (makulaturowy) z recyklingu o gramaturze 100 g m2
– ozdobny Sirio – ekskluzywne papiery dwustronnie metalizowane - perłowy, srebrny, złoty
– ozdobny Woodstock Betulla 285 g m2 – niepowlekany papier wykonany w 80% z recyklingu. Pięknego wyglądu nadają mu wtrącenia włókien o różnych barwach.
– samoprzylepne – papier, folia biała, folia przeźroczysta
– karton dwustronnie powlekany 260 g m2
 
Foliowanie – oferujemy cztery opcje:
– nie;
– folia matowa;
– folia połysk;
– folia soft skin – jest to folia o aksamitnym w dotyku i wyglądzie wykończeniu.
 
Docinanie do formatu – dwie opcje do wyboru:
– nie – w tym przypadku otrzymacie Państwo wydrukowaną i rozłożoną pracę na formacie SRA3;
– tak – tutaj otrzymacie Państwo pracę przyciętą do zadanego formatu.
 
Podaj wymiar krótszego boku (mm), Podaj wymiar dłuższego boku (mm) – tutaj podajemy wymiary użytku który zamawiamy.
 
Podaj nakład – tutaj podajemy ilość użytków jaką chcemy zamówić. Drukujemy już od 1 sztuki.
 
Jeżeli jednak potrzebujecie Państwo druku cyfrowego arkuszowego w innej kombinacji, której tutaj nie można wycenić i zamówić prosimy o kontakt pod numerem tel. +48 71 792 70 62 lub mailem: info@cyfrus.pl. Chętnie wycenimy i wykonamy dla Państwa taką pracę.

 

W SKRÓCIE - dla profesjonalisty
  1. plik *.PDF;
  2. format netto + spady 3 mm z każdej strony;
  3. margines bezpieczeństwa – 5 mm od linii cięcia;
  4. pliki bitmapowe w rozdzielczości 300 ppi (min. 200 ppi, lub inaczej 300 dpi, (200 dpi) w skali 1:1), CMYK, profil FOGRA39;
  5. fonty zamienione na krzywe (w przypadku dostarczania plików wektorowych *.eps, *.ai. *.cdr);
  6. kolor – min. 5% wartości z poszczególnych składowych CMYKa;
  7. w jednym pliku.

 

 PEŁNY OPIS PRZYGOTOWANIA PLIKÓW DO DRUKU

  1. Pliki do cyfrowego druku arkuszowego przyjmujemy w postaci pliku *.PDF (jest to format rekomendowany przez naszą drukarnię).
    Akceptowane przez nas inne formaty plików to:
    – bitmapy w formacie *.jpg, *.tiff, *.psd (w przypadku plików *.tiff, *.psd konieczne jest zrastrowanie warstw tekstowych);
    – pliki postscriptowe *.eps, *.ai (warunkiem koniecznym jest zamiana wszystkich czcionek na krzywe);
    – pliki CorelDraw - do wersji 17 (warunkiem koniecznym jest zamiana wszystkich czcionek na krzywe).

  2. Plik do druku musi mieć zadany FORMAT NETTO powiększony o 3 mm SPADY.
    FORMAT NETTO - to format który otrzymamy po wszelkiej obróbce introligatorskiej czyli format naszego gotowego produktu.
    Formaty dla druku arkuszowego:

    format netto format brutto
    x×y mm
    (x+6)×(y+6) mm

    SPADY – to część pracy która w trakcie obróbki introligatorskiej zostanie w ostateczności obcięta. W formacie spadu powinno zawierać się „przedłużenie” projektu – tzn. jeżeli mamy zdjęcie które dochodzi do linii cięcia – to powinno być ono przedłużone o wartość spadu (np. jeżeli przylega do jednej krawędzi cięcia to powiększamy o 3 mm), jeżeli mamy tło na całej powierzchni – to powinno być o 6 mm większe od formatu netto...



    Dlaczego spady są konieczne – każda maszyna drukarska czy introligatorska ma pewien niewielki zakres błędu pracy – czyli np. cyfrowa maszyna drukująca może mieć przesunięcie lub przekos ok. 0,5 mm na jednej stronie – przy druku dwustronnym niespasowanie druku może mieć już 1 mm, przy klejeniu też może wystąpić przesunięcie ok. 0,5 mm.

  3. Proszę zwrócić uwagę aby ważne elementy nie znajdowały się bliżej niż 5 mm od linii cięcia – jest to tzw. margines bezpieczeństwa, dotyczy to również ramek, linie równoległych do linii cięcia...
    Dlaczego margines bezpieczeństwa jest potrzebny – jeżeli na maszynie przesunie nam się o 0,5 mm lub będziemy mieli przekos to ramka która ma 1 mm grubości (od linii cięcia) będzie miała tylko 0,5 mm a po drugiej stronie produktu ramka będzie miała 1,5 mm – taką różnicę będzie widać. Jeżeli ramka będzie w odległości 5 mm od linii cięcia – po obróbce będzie to już niezauważalne. Dlatego też ramki, linie równoległe do linii cięcia umieszczamy w odległości nie mniejszej niż 5 mm od linii cięcia.

  4. Pliki bitmapowe w rozdzielczości 300 ppi (min. 200 ppi) (inaczej 300 dpi, (200 dpi) w skali 1:1), CMYK, profil FOGRA39
    Dlaczego 300 ppi (ang. pixels per inch) – liczba pikseli przypadająca na cal długości. Jednostka stosowana do określania rozdzielczości obrazów rastrowych. Gdyż samo posiadanie pliku 300 dpi nie mówi nam o wielkości grafiki, mając obrazek który ma 300×300 pikseli to będzie on miał 300 dpi jeśli wydrukujemy go w wielkości 1×1 cal (2,54×2,54 cm). Jeśli ten sam obrazek powiększymy do wielkości 2×2 cale (5,08×5,08 cm) to będzie miał już jedynie 150 dpi. Dlatego przy podawaniu wartości w dpi musimy podawać wielkość wydrukowanej grafiki.
    Dlaczego pliki muszą być w CMYKu z profilem FOGRA 39 – gdyż zakres (przestrzeń kolorystyczna) kolorów CMYK jest mniejszy niż RGB więc część kolorów „zmieni ton barwy” po przekonwertowaniu na CMYKa. Dlatego nie przyjmujemy prac w RGB, Pantone lub innych przestrzeni kolorystycznych, gdyż podczas przekonwertowania u nas mogę wyjść inne, niezamierzone w projekcie kolory... Co nie znaczy że jak będzie kolor np. turkusowy w RGB to po zamianie na CMYK wyjdzie różowy – tylko może się okazać że wyszedł bladoniebieski – całkiem inny niż ten który chcieliśmy uzyskać.
    UWAGA: Pamiętajmy o tym że każdy monitor inaczej odzwieciedla barwy – wystarczy obejrzeć w sklepie kilka monitorów stojących obok siebie i wyświetlających to samo.

  5. Fonty zamienione na krzywe (w przypadku dostarczania plików wektorowych *.eps, *.ai. *.cdr) – brak zamiany spowoduje brak możliwości wydrukowania – nie posiadamy wszystkich czcionek używanych przez Państwa – a te których nie mamy zostaną podmienione na posiadane przez nas, co spowoduje zmianę projektu...

  6. Ze względu na technologię druku minimalna wartość składowa każdego koloru to 5%.

  7. Gdy posiadamy ostateczne pliki do druku – wszystko zapisujemy w jednym pliku, strona po stronie.
Nie przyjmujemy plików z ułożonymi uzytkami np. na formacie A4 czy też A3. Składki wykonujemy sami specjalnie pod proces technologiczny związany z drukiem.
W przypadku dostarczenia plików przygotowanych niezgodnie z podanymi informacjami zastrzegamy sobie możliwość zmiany ceny i terminu realizacji.

Jeżeli potrzebujecie Państwo dodatkowych informacji prosimy o kontakt: info@cyfrus.pl, tel. 71 792 70 62, chętnie odpowiemy na wszelkie pytania dotyczące niejasności związanych z przygotowaniem pliku do druku.