Trwa wczytywanie produktów

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz: 71 792 70 62 / info@cyfrus.pl

Notesy klejone

 
Galeria
Konfiguracja
Format:
Kolorystyka:
Papier:
Okładka:
Oprawa:
Ilość kartek:
Przelicz cenę
Termin realizacji:
Cena:
z VAT
Format – notesy klejone oferujemy w 4 najpopularniejszych formatach – A4 (210×297 mm), A5 (148×210 mm), A6 (105×148 mm), DL (99×210 mm).
Jeżeli jednak potrzebujecie Państwo notesów klejonych w niestandardowym formacie (lub innej kombinacji, której tutaj nie można wycenić i zamówić) prosimy o kontakt pod numerem tel. +48 71 792 70 62 lub mailem: info@cyfrus.pl. Chętnie wycenimy i wykonamy taką pracę.
 
Kolorystyka – dostępne są dwa rodzaje druku notesów klejonych:
– jednostronnie kolorowy (4+0) – oznacza zadruk jednostronny w pełnym kolorze na wszystkich kartach w notesie;
– jednostronnie czarny (1+0) – oznacza zadruk jednostronny kolorem czarnym na wszystkich kartach w notesie.
Zadruk na wszystkich kartach notesu będzie identyczny. Jeżeli wybierzemy opcję notesu z okładką - to okładka oczywiście może mieć inny projekt niż karty środka.
 
Papier – karty środka drukujemy na dwóch rodzajach papieru:
– offsetowy 80 g m2 – technologia druku offsetowego (niskie nakłady przy zastosowaniu druku cyfrowego);
– offsetowy (makulaturowy) z recyklingu 100 g – oferujemy przy zastosowaniu technologii druku cyfrowego.
 
Okładka – do wyboru dwie opcje:
– nie – bez okładki – notes ma tylko karty sklejone w bloczek z niezadrukowaną tekturką na spodzie;
– kreda matowa 170 g m2 – w tym wariancie jako pierwsza w notesie wklejona jest kartka o większej gramaturze z możliwością innego zadruku jak w pozostałej części notesu.
Zawsze na spodzie notesu doklejona jest usztywniająca tekturka.
 
Oprawa – notesy klejone możemy skleić na dwa sposoby:
– klejenie po krótszym boku;
– klejenie po dłuższym boku.
 
Ilość kartek – oferujemy notesy które mogą mieć 25, 50 lub 100 kart sklejonych w jeden bloczek.
 
Podaj nakład – notesy klejone drukujemy już od 1 sztuki.
W SKRÓCIE
  1. plik *.PDF
  2. format netto + spady 3 mm z każdej strony
  3. margines bezpieczeństwa - 5 mm od linii cięcia.
  4. pliki bitmapowe w rozdzielczości 300 ppi (min. 200 ppi, lub inaczej 300 dpi, (200 dpi) w skali 1:1), CMYK, profil FOGRA39
  5. fonty zamienione na krzywe (w przypadku dostarczania plików wektorowych *.eps, *.ai. *.cdr)
  6. notesy klejone bez okładki – jeden plik; notesy klejone z okładką – dwa pliki

 

 

  1. Pliki do druku notesów klejonych przyjmujemy w postaci pliku *.PDF (jest to format rekomendowany przez naszą drukarnię).
    Akceptowane przez nas inne formaty plików to:
    – bitmapy w formacie *.jpg, *.tiff, *.psd (w przypadku plików *.tiff, *.psd konieczne jest zrastrowanie warstw tekstowych)
    – pliki postscriptowe *.eps, *.ai (warunkiem koniecznym jest zamiana wszystkich czcionek na krzywe)
    – pliki CorelDraw - do wersji 14 (warunkiem koniecznym jest zamiana wszystkich czcionek na krzywe)

  2. Plik do druku musi mieć zadany FORMAT NETTO powiększony o 3 mm SPADY.
    FORMAT NETTO - to format który otrzymamy po wszelkiej obróbce introligatorskiej czyli format naszego gotowego produktu.
    Formaty dla notesów klejonych
    środek
    format netto format brutto
    210×297 mm
    216×303 mm
    148×210 mm
    154×216 mm
    105×148 mm
    111×154 mm
    99×210 mm
    105×216 mm

    okładka
    – klejenie po krótszym boku
    okładka
    – klejenie po dłuższym boku
    format netto format brutto format netto format brutto
    210×297 mm
    216×303 mm
    +30 mm
    naddatku z góry
    (na zawinięcie)
    210×297 mm
    216×303 mm
    +30 mm
    naddatku
    z lewej strony 
    (na zawinięcie)
    148×210 mm
    154×216 mm
    +30 mm
    naddatku z góry
    (na zawinięcie)
    148×210 mm
    154×216 mm
    +30 mm
    naddatku
    z lewej strony
    (na zawinięcie)

    SPADY - to część pracy która w trakcie obróbki introligatorskiej zostanie w ostateczności obcięta. W formacie spadu powinno zawierać się „przedłużenie” projektu - tzn. jeżeli mamy zdjęcie które dochodzi do linii cięcia - to powinno być ono przedłużone o wartość spadu (np. jeżeli przylega do jednej krawędzi cięcia to powiększamy o 3 mm), jeżeli mamy tło na całej powierzchni - to powinno być o 6 mm większe od formatu netto...
    NADDATEK - w tym wypadku to część projektu przedniej okładki która zostanie zawinięta i sklejona z tekturką na spodzie notesu, tworząc okładkę do której zostaną wklejone karty środka...



    Dlaczego spady są konieczne - każda maszyna drukarska czy introligatorska ma pewien niewielki zakres błędu pracy - czyli np. cyfrowa maszyna drukująca może mieć przesunięcie lub przekos ok. 0,5 mm na jednej stronie - przy druku dwustronnym niespasowanie druku może mieć już 1 mm, przy klejeniu też może wystąpić przesunięcie ok. 0,5 mm.

  3. Proszę zwrócić uwagę aby ważne elementy nie znajdowały się bliżej niż 5 mm od linii cięcia - jest to tzw. margines bezpieczeństwa, dotyczy to również ramek, linie równoległych do linii cięcia...
    Dlaczego margines bezpieczeństwa jest potrzebny – jeżeli na maszynie przesunie nam się o 0,5 mm lub będziemy mieli przekos to ramka która ma 1 mm grubości (od linii cięcia) będzie miała tylko 0,5 mm a po drugiej stronie produktu ramka będzie miała 1,5 mm - taką różnicę będzie widać. Jeżeli ramka będzie w odległości 5 mm od linii cięcia - po obróbce będzie to już niezauważalne. Dlatego też ramki, linie równoległe do linii cięcia umieszczamy w odległości nie mniejszej niż 5 mm od linii cięcia.

  4. Pliki bitmapowe w rozdzielczości 300 ppi (min. 200 ppi) (inaczej 300 dpi, (200 dpi) w skali 1:1), CMYK, profil FOGRA39
    Dlaczego 300 ppi (ang. pixels per inch) – liczba pikseli przypadająca na cal długości. Jednostka stosowana do określania rozdzielczości obrazów rastrowych. Gdyż samo posiadanie pliku 300 dpi nie mówi nam o wielkości grafiki, mając obrazek który ma 300×300 pikseli to będzie on miał 300 dpi jeśli wydrukujemy go w wielkości 1×1 cal (2,54×2,54 cm). Jeśli ten sam obrazek powiększymy do wielkości 2×2 cale (5,08×5,08 cm) to będzie miał już jedynie 150 dpi. Dlatego przy podawaniu wartości w dpi musimy podawać wielkość wydrukowanej grafiki.
    Dlaczego pliki muszą być w CMYKu z profilem FOGRA 39 – gdyż zakres (przestrzeń kolorystyczna) kolorów CMYK jest mniejszy niż RGB więc część kolorów „zmieni ton barwy” po przekonwertowaniu na CMYKa. Dlatego nie przyjmujemy prac w RGB, Pantone lub innych przestrzeni kolorystycznych, gdyż podczas przekonwertowania u nas mogę wyjść inne, niezamierzone w projekcie kolory... Co nie znaczy że jak będzie kolor np. turkusowy w RGB to po zamianie na CMYK wyjdzie różowy - tylko może się okazać że wyszedł bladoniebieski - całkiem inny niż ten który chcieliśmy uzyskać.
    UWAGA: Pamiętajmy o tym że każdy monitor inaczej odzwieciedla barwy - wystarczy obejrzeć w sklepie kilka monitorów stojących obok siebie i wyświetlających to samo.

  5. Fonty zamienione na krzywe (w przypadku dostarczania plików wektorowych *.eps, *.ai. *.cdr) - brak zamiany spowoduje brak możliwości wydrukowania - nie posiadamy wszystkich czcionek używanych przez Państwa - a te których nie mamy zostaną podmienione na posiadane przez nas, co spowoduje zmianę projektu...

  6. Gdy posiadamy ostateczne pliki do druku:
    – jeżeli wybraliśmy opcję notesów klejonych bez okładki (same karty środka) – w jednym pliku;
    – jeżeli wybraliśmy opcję notesów klejonych z okładką – karty środka i okładki zapisujemy w osobnych plikach.
     
W przypadku dostarczenia plików przygotowanych niezgodnie z podanymi informacjami zastrzegamy sobie możliwość zmiany ceny i terminu realizacji.

Jeżeli potrzebujecie Państwo dodatkowych informacji prosimy o kontakt: info@cyfrus.pl, tel. 71 792 70 62, chętnie odpowiemy  na wszelkie pytania dotyczące niejasności związanych z przygotowaniem pliku do druku.